Nya äventyr

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Linda Nordstrand - 27 april 2012 14:34

Idag har jag tagit några vuxen poäng tycker jag.


Vi har nu blommor planterade på vardera sida om uppgången till huset  


Sen att det var mamma som planterade åt mig, det är ju en annan sak    HIHI!


Precis när vi skulle plantera började det regna, men vi var tvungen att göra klart, för mamma skulle iväg. Grannarna måste trott att vi var tokiga som var ute och planterade i regnet   


Se så fint det blev:

(klicka på bilderna så blir dom större)


       


Vi måste göra något åt gången dock. Göra rent mellan stenarna...ta bort all mossa. Tanken är väl att vi ska göra om gången så småning om. Byta stenarna, och fylla ut, så den blir rak, platt och fin, men det blir en senare fråga. Det vart lite trevligt med blommor i urnorna så länge iallafall   


Dom här växer bredvid vår trapp =)

 

Den här killen var i våran trädgård i måndags också. Jenny som var och hälsade på mig upptäckte den, och trodde det var en trädgårdsstaty    Jag som är barnsligt förtjust i djur, tyckte det var jätte häftigt! Nu blir det att jag kollar alltid upp i det där hörnet av trädgården, för att se om den är och hälsar på igen   

 


Idag har Volvon fått sommardäck också. En kille på vår gata, typ 3 eller 4 hus bort, har verkstad i sitt garage, så jag och mamma lämnade in våra bilar där för däckbyte. Han tar 50:- per däck, och det gick super snabbt. Hur smidigt som helst.


Tjing så länge!

  

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards