Nya äventyr

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Linda Nordstrand - 15 september 2011 19:57

Började dagen med att möta upp Sara på Colorama för att kika på lite tapter. Jag kände att jag behövde någon att bolla lite tapet-tankar med. Andreas jobbar ju på dagarna, och han säger ändå bara; välj nått som du vill ha. Trevligt med fria tyglar   Det finns dock en djungel med olika tapeter, så det vara bra att Sara följde med och hjälpte mig att minska ner urvalet avsevärt. Tack så mycket Sara för trevligt sällskap idag!   


Vi ska ju börja renovera två rum i huset till veckan tänkte vi. Det är vårt sovrum, plus ett rum som kommer fungera som datarum/barnrum.

Bebisen kommer ju inte behöva ett eget rum på ett bra tag, så vi kommer inreda det som ett datarum sålänge. När sen barnet behöver ett eget rum, så får dataplatsen flytta ner en trappa. Det blir en fondtapet, så blir det lätt att tapetsera om den väggen till något mer "barnvänligt" senare =)


Hallen och vardagsrummet är bestämt sedan innan, och det är skönt! I hallen är det väv, så den kommer vi bara måla vit. Till vardagsrummet har jag beställt en fototapet till en vägg, och resten av väggarna kommer även där bli vita. Vi vill ha så ljust som möjligt   


Köket och badrummet läggs på is tills våren/sommaren. Sen nedre plan får vi göra när det finns tid till det så småning om. Övre plan är helt klart det viktigaste =)


Nu när jag har minskat ner urvalet, så måste vi mäta upp väggarna ordentligt, så vi vet hur mycket tapet som kommer gå åt. Andreas får följa med när vi beställer, så han får säga vad han tycker om dom olika alternativ jag har tittat ut =)


Det känns som vi är på gång nu, och det känns jätte skönt!


Efter jag hade haft dejt med Sara, så åkte jag ut till huset en sväng för att fota lite nya saker till loppis-sidan på Facebook.


Jag var hemma i stan igen vid lunchtid, så jag käkade lunch, och sen vilade jag i några timmar. Skönt!


Det är otroligt skönt att ha graviditetspenningen, så man kan vara hemma från jobbet och ta dagen i sin egen takt. På jobbet kan ju liksom inte sätta/lägga sig och vila när man känner att man behöver det.


På e.m började jag packa första lådan inför flytten till huset. Jag tar det lugnt, men det är ändå skönt att man ser att man får lite gjort iaf. Jag fick ihop en låda med fotoalbum, skolkataloger, etc. Jag packade även en stor sopsäck med skor. Igentligen skulle jag nog kunna göra mig av med några av dessa skor, men ska man flytta till ett hus på 300 kvm, så har man plats att spara dom ett tag till...eller hur?    Det vart en stor påse med väskor också.


Det var det som vart gjort med packningen idag....inte så mycket...men ändå lite grann =)


Min tanke är att försöka packa nån låda då och då....sånt som vi inte använder till vardags. Så kan vi börja köra nån kartong titt som tätt till huset. Vi kommer ju inte hinna flytta in i huset innan lilla bebisen kommer, så vi får göra det vi kan framöver. Det är värdefulla veckor för pyssel fram till bebisen kommer   


  

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards