Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Det är skönt med semester!

Av Linda Nordstrand - 31 augusti 2010 13:22

...men snart är den slut. Börjar få lite ångest nu faktiskt. Det är så varje år dock...semestern är alltid minst 1 vecka för kort   

Jag börjar jobba på lördag, så jag har bara 3 hela semesterdagar kvar.

Jag har haft en väldigt skön, mysig och rolig semester, så det är jag glad över   


Sist jag bloggade var i torsdags, så jag tänkte att jag skulle berätta lite vad som har hänt sen dess.


I fredags på dagen var jag och mamma och hälsade på morfar. Annelie, Elton och moster kom också, så vi fikade alla tillsammans. Det var trevligt! Elton är ju så grymt söt!

Vi var hos morfar i någon timme, sen åkte jag och mamma och mötte upp Camilla på Mjösunds kyrkogård. Vi skulle titta hur minneslunden ser ut där, eftersom mormor ville bli begraven där. Begravningen kommer att vara 9.e september. Det kommer bli en väldigt jobbig dag!

Vi sammanstrålade hemma hos Camilla en stund efter vi hade varit på kyrkogården. Vi satt och pratade lite, och lyssnade på musiken som kommer spelas/sjungas på begravningen.

Jag åkte och hämtade Anton på dagis och skjutsade hem honom, innan jag var tvungen att åka hem.

Jag var iväg på afrodans på Friskis kl.17 Det var en ny ledare den här gången, hon var också bra. Jag tyckte dock tjejen som hade tisdagspasset var en smula bättre. Roligt var det iallafall!   


På lördagkväll var jag till Maria, för att träffa henne, Jenny och Jocke. Det var jätte trevligt! Flickorna festade till, och Jocke och jag drack läsk   

Vi satt i flera timmar och bara pratade, sånt som jag gillar så mycket!

Jag skjutsade ner Jenny och Maria på stan vid 01.20, sen åkte jag hem.

Skönt att lägga sig efter en mysig kväll med vänner. Då mår jag bra inombords   


På söndag följade jag med Andreas och Rogga som skulle ut till Andreas föräldrar i Hamre och meka lite med crossarna. Andreas föräldrar var inte hemma, så jag busade mest med galna katten medan grabbarna mekade. Kissen är ju sååå grymt söt! Röd långhårig kissunge, och så nyfiken och busig   

Efter vi hade varit ute i Hamre, så släppte vi av Rogga inne i stan, och sedan for vi ut till Alnö en sväng. Andreas mamma hade varit hos hans moster sen dagen innan, så vi tänkte att vi skulle åka ut och träffa dom. När vi kom dit hade Andreas mamma precis åkt, så henne missade vi tyvärr. Vi satt och pratade med Andreas moster och hennes man i ca.1 timme innan vi var tvungen att åka   

Vi åkte hem och Andreas bytte från mekarkläderna, sen åkte vi till Rogga för att kolla på film. Åsse kom också dit. Vi såg "The expendables", med alla gamla actionhjältar. Sylvester Stallone, Dolph Lundgren, Mickey Rourke, Eric Roberts, Jet Li, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger och Jason Statham. Det var action på hög nivå   Den var faktiskt bra. Jag hade mest roligt när Sylvester skulle springa dock, var tvungen att fnissa till varenda gång. Han har ju blivit äldre, och ser fruktansvärt stel ut när han springer. Det såg så roligt ut   


Igårkväll var jag ut till Juniskär och hälsade på Lena och Maria. Det var fantastiskt roligt att träffa dom! Jag fick en rundtur i Lenas hus. Va fantastiskt fint det var, och en utsikt över havet att drömma om.

Det var kul att träffa Lena och Marias 2 minstingar för första gången, dom var så otroligt söta!

Det är så skönt att träffa Lena och Maria, för det känns aldrig som att det var jätte länge sen man träffade dom. Samtalet flyter alltid på. Det blir inga pinsamma tystnader eller att man känner sig obekväm. Man behöver aldrig börja om liksom. Det är skönt med sånna vänner! Vi har ju kännt varann i princip hela livet, och det är bara att fortsätta där man slutade, även om det var typ två år sen man träffades sist. Man får uppdatera sig om varandras liv bara   


När jag var liten hade vi sommarstuga på samma gård som mormor och morfar, så vi bodde där hela somrarna. Ibland kom kompisar och hälsade på mig. Mina starkaste minnen av det, är med Lena och Maria. Vi spelade musik, mimade och dansade på "bygget", och vi sov i den gamla husvagnen som stog vid ängen bakom mormor och morfars hus. Pappa brukade komma ut med en stor bunke  hemma poppade popcorn till husvagnen, och det var så mysigt att sova där med mina kära kompisar. Första gången jag skulle vara vaken hela natten (sånt där man får för sig när är liten), var med Lena och Maria. Oj, va vi kämpade för att hålla oss vakna!

Vilka härliga somrar vi hade! Det gör mig varm i själen att tänka på det   


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards