Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Afrodans

Av Linda Nordstrand - 26 augusti 2010 11:14

I tisdags var jag på Afrodans på Friskis, och det var så himla roligt!   


Jag har varit 2 ggr innan, när dom har haft en gästinstruktör från Kalmar som har kört passet. Jag tyckte det var grymt roligt, och hoppades verkligen att dom skulle sätta in passet på ordinarie schema.


Nu har det hänt! Tisdagar och fredagar är det afrodans på Friskis...YEAY   


Dom som känner mig vet att jag älskar dans. Dans har alltid gjort mig lycklig. Jag har ju hållt på mycket med dans och koreografi, tex till avslutningar, teater och revy. Hela min uppväxt har innehållit dans på nått vis, men på senare år har det inte blivit mycket dans dock. Jag känner mig fortfarande som en dansare i själen dock   


Afrodans är väl inget jag har hållit på med innan, men det är dans, och kul är det!

Man blir riktigt svettig på passet....härligt! Skönt att göra något som är jätte kul, och samtidigt är träning!


Tjejen som ledde passet var jätte bra! Hon hade former och passade verkligen för att leda afrodans. Jag gillade henne jätte mycket. Det är en annan tjej som leder passet på fredagar, och jag hoppas att hon är lika bra   


Jag ska försöka hinna gå på passet på fredag också, ser fram emot det. Köra steg med namn som tex; solhälsning, fjäril, regnbåge, baka degen, himmel/jord, krukan, flaxa, trädet, elden, solen, spjutet...etc   


  



 
 
Ingen bild

Pippi

27 augusti 2010 09:13

Låter fantastiskt roligt :-) Ska prova zumba nästa vecka.. Hoppas att det är lika skoj.. Beklagar sorgen över mormor gumman.. massor av kramar

 
Linda

Linda

27 augusti 2010 10:14

Zumba är nog grymt roligt! Det skulle jag vilja testa jag med =)
Har provat med DVD hemma ensam framför tvn, men då kände jag mig mest töntig! Hehe!
Men jag tror att det är jätte skoj som ett träningspass på lokal....med andra människor och en ledare =)
Kraam!

http://linda76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards