Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Lite av varje

Av Linda Nordstrand - 24 augusti 2010 13:17

Jag är ju nu inne på min 2.a semester vecka. Första veckan har självklart varit jobbig och ledsam med mormor på sjukhuset och att hon sedan gick bort. Det vart några vändor till sjukhuset, för att hälsa på henne.


Jag har hunnit med lite annat också dock, så här kommer en liten uppdatering om vad jag har gjort på dagarna, där sjukhusbesöken inte är inräknade.....


Jag började förra veckan (måndag) med att göra en riktigt storstädning, det var tråkigt, men otroligt välbehövligt! Det har varit guld värt att jag fick så mycket gjort den dagen. Det är ju så lätt att hålla undan man har gjort en rejäl städning....skönt!

 

På tisdagen fick jag besök av Nina och lilla Klara. Oj, va trevligt det var!    Det blir ju långt mellan gånger nu, eftersom hon, Jens och barnen bor i San Francisco medan Jens gör sin forskning där.

Det var första gången jag fick träffa lilla Klara, eftersom hon föddes i Usa. Hon var såååå söt!

Vi satt i soffan och pratade i några timmar....uppdaterade oss om varandras liv...käkade jordgubbar med glass, vattenmelon och färsk ananas. Det var jätte härlig, mysigt, kul och trevligt!   


På onsdag tog jag en shoppingtur, det är kul att göra av med lite pengar ibland.

Jag köpte ett par Mc-boots som jag är jätte nöjd med. Jag har velat haft sånna i typ 2 år. Det har alltid varit slut i min storlek dock. Det är en bra model av sko för mig eftersom det inte är någon hög klack på dom. Jag har ju aldrig lärt mig att gå i höga klackar, för ju svinont i fötterna direkt. När jag äntligen hittade Mc-boots i min storlek så slog jag till direkt!   

Jag köpte 4 st soffkuddar på Boom, nya panelgardiner + väggklocka till köket, Puma jacka, sjal/halsduk, 2 st duschdrapperier, puder och ögonskugga.

Tänk att man kan bli så glad av att handla lite grejer   


Torsdagen var ganska lugn, jag var iväg på Friskis och tog ett pass med Malin på kvällen dock. Det var skönt att komma iväg och röra mig.


Fredagen ägnade jag i badrummet. Jag hade köpt kakeldekorations plattor. Jag skar till dom till rätt storlek på torsdagkväll. På fredagen var det dax att sätta upp dom. Det gick otroligt smärtfritt faktiskt. Jag hade varit orolig att det skulle vara svårt att få till det snyggt, och att jag skulle behöva slita håret i frustration. Det flöt på bra dock, så det var ju skönt! Det vart riktigt bra! Nu är den fula rosa/grå/guld bården borta, och nu är det en svart bård där istället. Sweet!   

Det kommer bilder så småning om. Jag har lite mer saker jag ska göra i badrummet först dock. Det kommer före och efter bilder när jag är klar.


Lördagen vart också en lugn dag. Jag gick bort en sväng till Selångers marknad på kvällen dock. Det var en sån fin kväll, och jag kände inte för att sitta i soffan bara. Jag gick bara snabbt mellan rader av stånd, jag stannade bara för att köpa godisremmar till Andreas. Det finns ju inte så mycket att se där igentligen, det är ju samma saker varje år. Det var skönt att komma ut på en promenad dock   


Söndag gick mormor bort, och vi i familjen träffades på kvällen för att äta tillsammans. Få rå om varann, och prata av oss. Det var skönt!   


Igår var jag iväg på dagen på Friskis och tog ett lunchpass. Det var jätte skönt att komma iväg och träna.


På kvällen hade jag bestämt träff med Malin, Mia och Lisa. Så vi träffades och fikade på stan. Det var jätte trevligt, och det var verkligen på tiden! Jag har tänkt på Mia hur länge som helst, att jag måste se till att vi ses. Det har inte blivit av dock. Det är så tråkigt att det ska vara svårt att få fingrarna ur arslet, och se till att saker händer. Man tänker och tänker...jag vill...jag borde....men livet kommer imellan på nått vis. Det är så dumt att det ska behöva ta sån tid mellan gånger man ses, det är ju så otroligt trevligt när äntligen träffas.

Det var bra att jag äntligen skickade iväg ett sms till henne, för att fråga om vi skulle träffas och fika.

Vi fick ju en jätte trevlig kväll igår   


Min sommar har gått i vänners tecken.

Jag har träffat Jenny och Pernilla som bor i sthlm nu för tiden.

Jag har träffat AnnaCarin som bor i Gbg.

Jag har träffat Nina som bor i Usa.

Jag har träffat Mia som jag inte har träffat på hur länge som helst.

Jag har träffat mina vänner som fortfarande bor kvar i stan, Sara, Anna, Ulli och Maria.

Jag tränar med min arbetskamrat/kompis Malin.

Jag har bokat en dejt med Lena & Maria nästa måndag! Dom är några jag tänker på ofta....jag borde....jag vill träffa dom...men det aldrig av. Nu är det bokat dock, och det känns så himla bra! Jag skickade ett sms till Lena förra veckan och skrev att jag var sugen att komma ut och hälsa på henne och Maria. Lena vart jätte glad, och ville självklart boka in en träff. Det är inte svårare än så. Tänk att det ska ta sån tid.   


AnnaCarin, Nina, Mia, Lena & Maria är/var det typ 1-2 år sen jag träffade sist...det är alldeles får lång tid!


Det känns så skönt och kul att jag har träffat alla kära vänner som jag tänker på ofta innan sommaren är slut.    Dom betyder ju så himla mycket! Much Love   



Ikväll är det första passet av Afrodans på Friskis & Svettis! YEAY! Det ser jag fram emot jätte mycket!   



Jag har inte skrivit på väldigt länge hur det går med min vikt. Jag kan meddela att jag har nu gått ner 7,7 kg. Jag har inte skött mig riktigt under sommaren, jag har unnat mig mycket gott imellanåt. Vikten har stått ganska still alltså. Det har gått både upp och ner. Hade jag varit stenhård under sommaren, så hade jag troligtvis varit nere vid min målvikt nu. Men som Malin brukar säga; Man ska ju ha något att göra till hösten också   Så jag är nöjd iallafall. Man måste ju kunna njuta och unna sig under semester och sommar.


Jag har satt ett nytt mål nu; I december blir det 2 år sen jag och Andreas träffades och blev tillsammans. Mitt mål är att i december ska jag väga lika mycket som jag gjorde när jag träffade min älskling. Det betyder att jag måste gå ner 7 kg till. När vi träffades var jag relativt nöjd med mig själv. Jag tränade och mådde bra. Jag ville gå ner typ 5 kg då också, men som sagt så var jag ändå ganska nöjd med mig själv. Mitt första mål är alltså 7 kg till, sen får jag se hur jag känner.   


  



 
 
jenny

jenny

24 augusti 2010 15:55

Du är så duktig med vikten gumman, kämpa på bara! Jag är tacksam att jag har dig i mitt liv, även om vi inte ses jätteofta, men då vi gör det är det så häärligt =) Hoppas vi ses till helgen också =)Kram & hälsa så gott till Lena & Maria också =)

http://jennylind76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards