Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Nu är det VERKLIGEN länge sen! Skämmes på dig Linda!

Av Linda Nordstrand - 4 augusti 2010 12:00

Det är nästan en hel månad sen jag bloggade sist, inte coolt!


Nu är det dax dock   


Vad har hänt sen sist då? Ja ni.....hmm...det har säkert hänt en hel del små saker senaste månaden, men jag orkar inte återberätta varje liten detalj   


Vi var på minisemester fredag-söndag i helgen, så det tänkte jag berätta lite om iallafall   


Det var jag och Andreas, min mamma Inge-Britt och pappa Jörgen, min syster Camilla och hennes man Micke, och mina systerbarn Hanna och Anton som åkte iväg på resan.


Resans mål var Eskilstuna. Vi åkte ner tidigt på fredagmorgon. När vi kom fram några timmar senare, så installerade vi oss först på hotellrummet. Vi har bott på det där hotellet en gång förrut, men det var länge sen nu. Det hade blivit lite sunkigt sen dess faktiskt, så det var ju tråkigt. Som tur är så spenderar man ju inte särkillt mycket tid på hotellrummet när man är på semester, så det funkade bra ändå tycker jag.


Vi åkte in till Eskilstuna för att äta middag, och vi hittade verkligen en jätte bra restaurang. Maten var så fantastiskt god! Vi käkade gott, drack någon cider/öl och samtalade....en härlig start på semestern!   


När vi kom tillbaka till hotellet, tog vi en minigolf-runda. Dom har en anläggning bakom hotellet med 18 håls minigolf. Det var riktigt roligt faktiskt, jag lyckades ganska bra att få i den lilla vita bollen i hålet. Jag var rädd att jag bara skulle få sjuor, men som tur var så slapp jag det, och jag slapp bli arg och frustrerad   

Det blåste och var kallt dock....burrr! När rundan var klar gick vi in och satte oss i hotellbaren. Vi tog oss en cider/öl där tillsammans, innan det var dax att gå och lägga sig.


På lördag styrde vi kosan till Parken Zoo, för att kolla in djuren och åka karusell. Systerbarnen var väldigt laddade   

Det vart en trevlig dag! Vi började med att titta på alla fina djuren. Dom stora kattdjuren är alltid mina favoriter! Det är synd att dom måste bo instängd i liten bur i Sverige dock, dom ska ju springa fritt på stora områden i Afrika. Dom är vackra att titta på iallafall!

Efter djuren, gav vi oss på karusellerna. Jag och Andreas åkte ganska mycket faktiskt. Några gånger ensamma, och några gånger med barnen. Virvelvinden var roligast. Andreas skrek och jag skrattade!   


När vi var klar på djurparken åkte vi direkt in till stan och käkade middag, det vart kinamat den här gången, och det är ju alltid gott.

När vi kom tillbaka till hotellt, så la jag och Andreas oss och vilade. Man blir trött efter en heldag med familjen på djurpark.

När vi piggnade på oss, så gick vi ut till dom andra som körde en runda med minigolf igen. Dom var nästan klar när vi kom ut. Vi samlades i mamma och pappas hotellrum och surrade lite skit, drack en cider/öl innan alla gick på sina egna rum.


På vägen hem (söndag) stannade vi i Mariefred och för att kolla in Gripsholms slott. Det häftigaste är teatern som ligger högst upp i slottet. På den tiden hade dom inte tv eller internet, men dom hade en teater! Den var otroligt vacker (googla och se hur den ser ut), och den fick verkligen fantasin att flöda. När jag satt där på bänkarna, med den vackra scenen framför mig, dom fina balkongerna bakom mig, det vackra taket som är en kupol ovanför mig, kunde jag riktigt se framför mig hur livet kanske hade utspelat sig i den här lokalen för länge sen. Kvinnor i stora vackra klänningar...herrar i pråliga kläder... Ja, det var verkligen häftigt att sitta där omringad av så mycket historia!


Här kommer lite bilder från semestern, och som vanligt klicka på dom så blir dom större.

Vi börjar med några bilder från djurparken:

      

        

  


Här kommer några anledningar varför jag älskar Andreas såå mycket! Han betyder allt för mig. Kolla på in dessa kort...det går bara inte att stå emot detta ansikte!   

              


Några bilder från Gripsholms slott. (Man får inte knäppa inne i slottet)

       

  


Det var otroligt mysigt att få åka iväg med min älskling! Jag är förbannat kär i honom   


Ett STORT tack till mina älskade föräldrar som bjöd oss på resan! Ni är dom mest genrösa människor jag känner. Jag älskar er så mycket!   

 

  

 

 









 
 
jenny

jenny

4 augusti 2010 13:27

Jag älskar att se dig lycklig! Jag är så glad att du har din drömpirat, och dina föräldrar är verkligen de mest generösa människor jag känner, fantastiskt fin familj ni är...Jag älskar er allihop!! Kramen Gumman min

http://jennylind76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

4 augusti 2010 13:43

Vi älskar dig också fantastiska du! =)bamsekramm!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards