Nya äventyr

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Linda Nordstrand - 31 oktober 2011 10:27

Då har vi gått 10 dagar över för beräknat datum för bebisen. Den här sista tidens väntan känns nästan lika lång som hela graviditeten. Det är ju så olidligt spännande/jobbigt att bara gå och vänta på att den efterlängtade bebisen ska komma   


Nu har vi t o m börjar provat lite huskurer för att få igång förlossningen, men inget har funkat än så länge. Igår tex så smällde jag i mig en hel färsk ananas, för att få i mig ett visst enzym som är bra för att mjuka upp livmoderhalsen och sätta igång förlossningen. Jag hade läst om det kvällen före, sen dagen efter fick Andreas ett tips från en bekant om just ananas, så då tänkte vi att det var värt ett försök. Det har inte gett nått resultat än. Det stod att man kunde behöva äta ganska många ananaser för att det skulle ge verkan dock   Ja ja, det är bara att vänta och se. Bebisen kommer när den är redo!  


Jag har ju nu väntat i 9 månader, och jag kommer längst att behöva vänta tills helgen till att jag har min bebis i mina armar. Dom sätter ju igång en efter man gått över 2 veckor. Om man tänker så, så blir väntan inte lika jobbig. Har jag väntat så här länge, så vad gör några dagar till igentligen. Vi håller ändå tummarna att det sätter igång sig av sig själv inom dom närmaste dagarna. Den naturliga vägen, känns ju allra bäst på nått vis   


Sen är det ju det här med att jag helst skulle vilja att bebisen ska få en egen födelsedag. Andreas mamma fyller ju år idag, och min mamma fyller ju år imorgon. En alldeles egen dag för underverket skulle ju vara mysigt. Det betyder dock att jag måste knipa ihop tills på onsdag isåfall. Vi pratade om det igår när vi käkade middag med mamma och pappa på Big Boy. Andreas sa då; Neeeej, jag orkar inte vänta nå längre! Stackarn, det är ju jobbigt för honom också att behöva vänta   Dagen när bebisen anländer kommer vara perfekt dock, med eller utan sin allra egna födelsedag.


Andreas kompis Roger och hans tjej Linda, som hade beräknat datum en vecka efter oss, dom fick sin bebis i mitten att förra veckan. Va avis vi är på dom! Det gjorde ju att våran väntan kändes ännu längre på nått vis   Vi är glada för deras skull såklart. Dom fick en liten tjej    


Det blir spännande att se vad vi får  


   

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards